Václavské náměstí 18, 5. patro, 110 00 Praha 1

PO - PÁ 8:00 - 16:30

Napište nám
info@wingstravel.cz
Zavolejte nám
+420 775 564 574
Loading...

Váš nákupní košík je momentálně prázdný.

Přidejte produkty do košíku.

Obchodní podmínky

Všeobecné podmínky – nedílná součást  smlouvy o zájezdu platné od 1.8.2024

Úvodní ustanovení

1. všeobecné obchodní podmínky CK WINGS Travel s.r.o. jsou platné pro všechny zájezdy, jejichž pořadatelem je CK WINGS Travel s.r.o.

2. zájezdy jsou CK WINGS Travel s.r.o. prodávány na základě Smlouvy o zájezdu, která obsahuje veškeré zákonem stanovené náležitosti pro písemné Potvrzení o zájezdu. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou součástí Smlouvy o zájezdu (potvrzení o zájezdu) 

Účastníci smluvního vztahu

Smlouva o zájezdu se uzavírá mezi cestovní kanceláří WINGS Travel s.r.o., IČ 61465313, se sídlem Praha 1, Václavské náměstí 18, zapsané v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C, č. vložky 29235 (dále jen CK WINGS Travel) a zákazníkem, ve které se CK WINGS Travel  zavazuje obstarat pro zákazníka předem připravený soubor služeb cestovního ruchu (zájezd) a zákazník se zavazuje zaplatit souhrnnou cenu – cenu zájezdu. Uzavřením smlouvy o zájezdu  mezi CK WINGS Travel a zákazníkem vzniká smluvní vztah. Obsah smlouvy o zájezdu dále blíže specifikují tyto všeobecné obchodní podmínky a dále pak katalog, jehož nedílnou součástí je i ceník. Jsou - li ve smlouvě o zájezdu sjednány odlišné podmínky od těchto všeobecných obchodních podmínek, popř. odlišné podmínky od katalogu platí ustanovení smlouvy o zájezdu. 

Osoby mladší 15-ti let mohou cestovat pouze s doprovodem a dohledem zletilého účastníka a se souhlasem zákonných zástupců. Osoby mladší 18-ti let, avšak starší než 15 let musí předložit souhlas zákonných zástupců pro případ, že hodlá uzavřít smlouvu na služby čerpané v zahraničí. 

Podmínky realizace zájezdu

CK WINGS Travel  je oprávněna zrušit zájezd před zahájením jejího čerpání pro případ, že nebude dosaženo minimálního počtu zákazníků, který je pro jednotlivé zájezdy stanoven.  CK WINGS Travel  je povinna informovat písemně zákazníka o zrušení zájezdu z důvodu minimálního  počtu  zákazníků nejpozději  7 dní před stanoveným datem poskytnutí první služby. CK může v katalogu nebo v poznámce  smlouvy o zájezdu stanovit zvláštní podmínky, které musí zákazník splňovat pro účast na konkrétním zájezdu. Zákazník je povinen mít u sebe při zahájení zájezdu všechny doklady požadované pro vstup do příslušných zemí pobytu i tranzit  - zejména platný cestovní doklad, vízum – je-li vyžadováno a zdravotní pojištění – je-li vyžadováno. (Platnost pasu musí končit nejpozději 6 měsíců po návratu ze zájezdu). CK neodpovídá za škody, které mohou zákazníkovi vzniknout v důsledku závad v cestovních dokladech a chybně nebo neúplně vyplněné smlouvy o zájezdu.zákazník je také povinen splnit očkovací, popř. další zdravotnické povinnosti při cestách do zemí, pro které jsou stanoveny mezinárodní zdravotnické předpisy. Zákazník je také povinen řídit se pokyny průvodce zájezdu, a dodržovat stanovený program, dodržovat předpisy platné v navštívené zemi, vč. předpisů dopravců a ubytovatelů. 

Platební podmínky: 

Zákazník je povinen uhradit cenu zájezdu před jeho zahájením takto: Při rezervaci zájezdu je povinen uhradit zálohu ve výši 30% z ceny všech objednaných služeb, není- li dohodnuto jinak. Doplatek ceny zájezdu je zákazník povinen doplatit ve lhůtě nejpozději 30 dnů před započetím zájezdu. Pokud je smlouva o zájezdu uzavřena ve lhůtě kratší, než 30 dnů před započetím zájezdu, je zákazník povinen uhradit 100% předem stanovené ceny při vzniku smluvního vztahu.  Pro případ porušení povinností zákazníka dle ustanovení tohoto odstavce, vyhrazuje si CK Wings Travel , s.r.o. právo postupovat jako v případě odstoupení zákazníka od smlouvy. 

Zvýšení ceny zájezdu

Cenou zájezdu se rozumí konečná prodejní cena včetně všech zákazníkem zakoupených fakultativních služeb.

CK  je oprávněna jednostranným úkonem zvýšit cenu zájezdu, jestliže je zároveň přesně stanoven způsob výpočtu zvýšení ceny. Cena zájezdu uvedená v  smlouvě o zájezdu však nesmí být jednostranně zvýšena během 30 dnů před zahájením zájezdu. Cenu lze podle této úpravy zvýšit jen v případě, že dojde ke zvýšení: a) ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot, b) plateb spojených s dopravou, např. letištních a přístavních poplatků, které jsou součástí ceny zájezdu, c) směnného kurzu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10%, pokud k této změně dojde do 21. dne před zahájením zájezdu. Písemné oznámení o zvýšení ceny zájezdu musí být zákazníkovi odesláno nejpozději 21 dnů před zahájením zájezdu, jinak CK nevznikne právo na zaplacení rozdílu ceny zájezdu. Zákazník je povinen takto navýšenou cenu uhradit , a to do 5ti dnů od oznámení o zvýšení ceny zájezdu. Při porušení této povinnosti, má CK Wings Travel , s.r.o.  právo od této smlouvy odstoupit.  Pokud dojde ke zvýšení ceny zájezdu o více než 10%, má zákazník právo odstoupit od uzavřené smlouvy bez stornopoplatků. Neučiní-li tak ve lhůtě uvedené v oznámení, je povinen rozdíl uhradit do 5-ti dnů od marného uplynutí lhůty uvedené v oznámení. . Při porušení této povinnosti, má CK Wings Travel , s.r.o.  právo od této smlouvy odstoupit.  

Povinnosti cestovní kanceláře při uzavření smlouvy o zájezdu

CK předloží návrh smlouvy o zájezdu a po jeho odsouhlasení a podpisu každá ze smluvních stran obdrží po 1 exempláři. Zákazník je povinen vyplnit veškeré údaje ve smlouvě o zájezdu pravdivě. Zákazník svým podpisem na smlouvě o zájezdu  potvrzuje, že převzal nabídku CK WINGS Travel  která obsahuje bližší údaje. Stvrzuje také, že převzal doklad o pojištění CK ve smyslu zákona č. 159/1999 Sb. a seznámil se se  způsobem, jak uplatnit své nároky plynoucí z porušení právní povinnosti CK WINGS Travel. CK WINGS Travel je povinna nejpozději do 5 dnů před zahájením zájezdu zaslat písemně další podrobné informace k odjezdu. V případě, že tyto nebudou doručeny do 5 dnů zákazníkovi, je povinnost zákazníka oznámit toto neprodleně CK.

Změna podmínek smlouvy o zájezdu ze strany CK

Je-li CK nucena z objektivních důvodů před zahájením zájezdu změnit podmínky smlouvy, může navrhnout zákazníkovi změnu smlouvy o zájezdu. Navrhne-li CK změnu  smlouvy o zájezdu, má zákazník právo se rozhodnout, zda bude se změnou smlouvy souhlasit nebo od smlouvy odstoupí, a to ve lhůtě určené ze strany CK WINGS Travel. Neodstoupí- li zákazník od smlouvy,v určené lhůtě, má se za to, že se změnou smlouvy souhlasí. CK je oprávněna provést účelné programové změny, zejména z důvodů organizačních, klimatických či důvodů vyšší moci. Tyto programové změny činí CK zásadně za účelem zajištění bezproblémového průběhu zájezdu. Rozsah a kvalita poskytovaných služeb musí být v úhrnu zachována a cena se tím nemění. Tyto změny oznamuje CK zákazníkovi bez zbytečného odkladu. 

Změna podmínek  smlouvy o zájezdu ze strany zákazníka

Zákazník může nejpozději do  20.dní  před zahájením zájezdu písemně sdělit, že se zájezdu místo něho  zúčastní jiná osoba, než je uvedena ve smlouvě o zájezdu. Oznámení musí obsahovat prohlášení nového zákazníka, že souhlasí s uzavřenou smlouvou o zájezdu a splňuje podmínky stanovené pro účast na zájezdu. Původní a nový zákazník společně a nerozdílně odpovídají za zaplacení ceny zájezdu. Překnihování  jiné osoby je zpoplatněno částkou 500,-Kč/osoba. 

Odstoupení od smlouvy o zájezdu ze strany CK

CK může před zahájením zájezdu od smlouvy o zájezdu odstoupit jen z důvodu zrušení zájezdu, nebo porušení smluvní povinnosti zákazníka. Odstoupí-li CK od smlouvy před zahájením zájezdu z důvodu porušení povinnosti zákazníka, je zákazník povinen zaplatit CK níže uvedené stornopoplatky a CK je povinna vrátit zákazníkovi vše, co od něj obdržela na úhradu ceny zájezdu podle zrušené  smlouvy o zájezdu. Odstoupila-li CK od smlouvy o zájezdu  z důvodu zrušení zájezdu před jeho zahájením, má zákazník právo požadovat, aby mu CK na základě nové smlouvy o zájezdu poskytla zájezd jiný, v odpovídající kvalitě uvedené v původní smlouvě o zájezdu. Zruší-li CK zájezd ve lhůtě kratší než 10 dnů před termínem jeho zahájení, je povinna uhradit zákazníkovi pokutu ve výši 10% z ceny zájezdu. CK se může zprostit odpovědnosti za škodu podle předchozího odstavce jen tehdy, prokáže-li, že ke zrušení došlo v souladu s ustanovením nedosažení minimálního počtu osob (dle kalkulace CK) potřebných pro jeho realizaci.

Odstoupení od smlouvy o zájezdu ze strany zákazníka

Zákazník může odstoupit od smlouvy kdykoli za podmínek uvedených v této smlouvě. Zrušení musí být provedeno vždy písemnou formou. Pro určení doby zrušení zájezdu je rozhodující datum doručení písemného oznámení o zrušení. Při zrušení zájezdu klient platí tyto stornopoplatky (odstupné):

- v době do 45 dnů včetně před poskytnutím první sjednané služby náhradu ve výši               10 %

- v době od 45 do 35 dnů včetně     30 %

- v době od 35 do 15 dnů včetně     50 %

- v době od 15 do 3 dnů včetně     80 %

-  v době od 3 dnů do doby odjezdu 100 %

K odstupnému se dle tohoto článku připočítávají náklady účtované leteckou společností při zrušení letenky, náklady účtované jiným dopravcem při zrušení takové dopravní ceniny, nebo další náklady účtované dodavateli služeb v případě jejich zrušení z důvodu odstoupení od smlouvy. Pro případ, že nenastoupí zákazník na zájezd, nebo nevyčerpá službu cestovního ruchu, aniž by od smlouvy odstoupil, platí, je zákazník povinen uhradit 100% ceny zájezdu. 

Závěrečná ustanovení

Zákazník podpisem  smlouvy o zájezdu potvrzuje, že se seznámil s jejím obsahem, zejména s rozsahem objednaných služeb, podmínkami pojištění ve smyslu zák.č.159/1999 Sb., podmínkami cestovního pojištění, jakož i s podmínkami úhrady odstupného, které je v případech stanovených touto smlouvou povinen uhradit CK. Zákazník bere na vědomí, že pojistné podmínky a odstupné jsou nedílnou součástí smlouvy, souhlasí s nimi, a to i jménem všech spolucestujících osob, ve prospěch kterých tuto smlouvu o zájezdu uzavírá. Zákazník je osobně zodpovědný za správnost jím uvedených osobních údajů. Zákazník je povinen zajistit si platné cestovní doklady včetně víz a dalších náležitostí potřebných pro vycestování do konkrétní destinace (např. lékařská potvrzení o vakcinaci aj.). Zákazník souhlasí s použitím jeho osobních údajů, v souladu se zákonem č.101/2000 Sb., uvedených v této smlouvě pro potřeby CK WINGS Travel  , a to výhradně za účelem zasíláni nabídek služeb v cestovním ruchu zákazníkovi. Dále prohlašuje, že je zmocněn a tímto sděluje souhlas ve smyslu § 5 odst. 2 zák. č. 101/2000 Sb. i jménem dalších osob uvedených na této  smlouvě o zájezdu. 

Odpovědnost cestovní kanceláře – reklamační řád

Reklamační řád slouží k správnému postupu při uplatňování a vyřizování práv zákazníků z odpovědnosti za vady služeb poskytnutých nebo obstaraných CK.

Článek 1.

Službami cestovní kanceláře se rozumí poskytování služeb v oblasti cestovního ruchu, zejména organizování tuzemských i zahraničních zájezdů a pobytů, zajištění dopravy, ubytování, průvodcovských služeb a dalších souvisejících služeb.

Článek 2.

1/ Jestliže zákazník zjistí, že služby poskytované cestovní kanceláří mají vadu tzn., že jsou kráceny ve svém rozsahu či kvalitě, můžou uplatnit  právo z odpovědnosti za tuto vadu /dále jen  reklamace/, a to v provozovně CK WINGS Travel.

2/ Zákazník je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu.

Článek 3.

1/ Za uplatnění bez zbytečného odkladu se pokládá reklamace u průvodce, příp. zástupce CK v místě pobytu, a to neprodleně při zjištění závady. V případě, že akce nemá průvodce nebo v místě pobytu zástupce CK,  reklamace služeb spojených s ubytováním či  stravováním se uplatňují přímo na místě v zařízení, kde se poskytuje služba. Ostatní služby potom u CK u níž si  zákazník službu zakoupil, a to ihned po skončení akce.

2/ Průvodce nebo zástupce CK  je povinen rozhodnout o reklamaci ihned v rámci kompetence.

3/ Nedojde-li k okamžitému vyřízení reklamace a nebyla-li sjednána náprava, sepíše ihned průvodce nebo zástupce CK s reklamujícím reklamační list s označením akce a předmětu reklamace. List podepíše zástupce CK a reklamující. Reklamující obdrží jedno vyhotovení reklamačního listu.

Článek 4.

1/ Výjimečně lze uplatnit reklamaci po skončení akce, nejpozději však do 1 měsíce  po skončení akce. Reklamaci může reklamující uplatnit pouze písemně. Za písemné uplatnění reklamace se pokládá i záznam  učiněný v prodejním místě CK. 

2/ Jestliže není možné reklamaci vyřídit ihned, sepíše pracovník CK se zákazníkem o reklamaci záznam, v němž  uvede údaje o reklamujícím, předmět reklamace a případné další  požadavky na vyřízení reklamace. Jestliže jsou při uplatňování reklamace předány pracovníkům CK  písemnosti nebo případné jiné věci  týkající se reklamace, musí být tato skutečnost v záznamu o reklamaci uvedena. Zápis podepíše pracovník CK a zákazník. Jedno vyhotovení záznamu obdrží osoba, která reklamaci podává.

3/ Odpovědný pracovník CK je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.

Článek 5.

1/ Reklamaci lze provést přímo u CK  i  prostřednictvím obchodního zástupce CK.

Článek 6.

Jestliže to povaha věci vyžaduje, může CK při vyřízení reklamace požadovat od zákazníka potřebnou součinnost, zejména dodání informací, předložení dokladů apod.

Článek 7.

Vyřízení oprávněné reklamace spočívá v bezplatném odstranění vady nebo doplnění služby, či je-li to možné, poskytnutí  náhradní služby. Jinak poskytne CK slevu z cen sjednané a reklamované služby, kterou pro vady nemohl zákazník částečně nebo vůbec využít. Zákazník ztrácí nárok na slevu z ceny, jestliže uplatní reklamaci na vadu až po využití vadných služeb z větší části /pouze v případě, že je přítomen zástupce CK nebo průvodce/.

Článek 8. 

Tento reklamační řád nabývá účinnosti dnem  1. 8. 2024